BUN VENIT

Vă rog să păstrati limbajul civilizat pe acest blog şi sper să vă placă

NU mai comentati anonim. nu aprob comentariile anonime

vineri, 16 octombrie 2009

Alegeri prezidentiale.

Nu cele de acum,stati linistiti sau mai bine nu. despre cele din 2014 era vorba. primo tempo imi pun intrebarea fireasca in umbra celor intamplate in ultimul timp, vor mai exista alegeri prezidentiale in 2014? noi nu putem spune ce se va intampla maine da ne dam parerea ce se va intampla peste 5 ani. daca ar fi dupa mine nu ar mai exista alegeri prezidentiale, nu sub forma de acum si nici intr-un caz in 2014. se pare ca si-a dovedit din plin sistemul actual defectiunile mai ales cu un parlament ales la 4 ani si un presedinte la 5. eu optez pentru o republica parlamentara si chiar daca in trecut nu eram clar pe optiunea asta desi aveam parerea ca presedintele trebuie sa aiba puteri limitate tocmai in urma episodului atat de neplacut al comunismului, acum sunt convins ca doar republica parlamentara ni se potriveste cel mai bine. un om oricine ar fi el NU trebuie sa acumuleze atata putere in mana niciodata,asa se nasc monstri si dictatorii. mi-a fost sugerat pentru leapsa asta sa dau niste nume. e cam mult, probabil vor fi generatia de tranzit nu politicieni din generatia anilor 90, nu stiu e chiar prematur sa ma exprim.parerea mea ca cei din primele transe vor disparea de pe esicherul politic,sunt erodati. Romania si romanii asteapta o schimbare si nu doar in economie ci mai ales in viata politica. eu cred ca oamenii s-au saturat de aceleasi fraze fara urmari de acest demagogism care s-a instalat dupa revolutie. pericolul cel mare este acum si aviz tuturor, daca in 1945 ne-a fost bagat cu forta comunismul pe gat de catre rusi si tot timpul ne gasim scuza asta si aruncam vina asupra lor, dictatura care se prefigureaza la ora actuala ne-o facem cu mana noastra, sunt curios peste ani acei inconstienti care astazi lucreaza din greu la instalarea acestei dictaturi ce scuze vor mai gasi? dar noi cei care am stat pe margine si am privit ridicand adeseori din umeri. dar voi cei din parlament ce scuze o sa aveti. Avem o tara, sa nu ne batem joc de ea si implicit de noi.

Niciun comentariu: