Redau unele pasaje din ultimul articol de pe blogul susnumitei intitulat "La mare, in Romania sau in Bulgaria"
Depinde… O avalanşă de ştiri apărute în ultimele zile ne spune că românii au preferat să-şi petreacă vacanţa de Paşte în Bulgaria. Mai puţine ştiri, dar extrem de explicite, ne vorbesc despre „ţepele” pe care le-au luat o parte a românilor care au mers la vecinii de la sud.
Problema, pentru că avem cu adevărat o problemă, are o parte contextuală şi o parte de fond. Contextual, putem vorbi despre nepregătirea hotelierilor de la noi, care nu au avut oferte specifice de Paşte (mulţi dintre ei nici nu şi-au deschis porţile), de perioada destul de timpurie în care a fost anul acesta Paştele şi de apetenţa unor români de a se hrăni din „mitul turismului bulgăresc, ieftin şi bun”. Mit hrănit cu o acribie demnă de o cauză mai bună de o parte a presei. Cu siguranţă altfel ar fi stat lucrurile în plin sezon estival.
D-na Udrea ce frumos le zici, mai sa-mi vina sa te cred, asta binenteles daca as fi aterizat ieri in Romania venind de undeva de la antipozi.Turismul romanesc e nepregatit tot timpul, nu doar in extrasezon. bani multi servicii stravezii. si chestia asta e generalizata pe litoralul romanesc. asta ca sa-ti dau cu tifla pentru ca pentru niste cazuri izolate din Bulgaria pui sub acelasi tratament tot turismul bulgaresc in timp ce la noi sunt izolate cazurile fericite in care totusi la un pret convenabil sa ai parte de servicii pe masura. iar presa se face "vinovata" doar de faptul ca reda adevarul gol-golut iar asta nu-ti pica dumitale bine. Bun sa mergem mai departe, aveati cumva impresia ca d-na Udrea s-a multumit cu atat? nu stati linistiti sirul minciunilor si a ineptiilor continua
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului nu are rol de reglementare asupra preţurilor practicate de operatorii turistici şi hotelierii români. Nu poate decât să tragă un semnal de alarmă asupra dezechilibrului existent între ceea ce oferim şi ceea ce cerem în schimb. Dincolo de promovarea pe care o face ministerul şi pe care şi-o asumă ca atare, cea mai bună publicitate este raportul preţ-calitate. Operatorii economici din turism trebuie să înţeleagă că turismul aduce profit atunci când clientul este fidelizat, revine şi mai aduce şi pe alţii cu el, nu atunci când îl jecmăneşti o dată, pentru că astfel te asiguri că el nu se va mai întoarce vreodată. Putem face ca bulgarii: preţuri mici, condiţii proaste. Putem merge pe modelul turcilor şi grecilor: preţuri moderate, condiţii bune, trebuie însă să investim în servicii. Putem merge chiar într-o clasă superioară, dar trebuie să investim mult în infrastructură.
Da de acord, Ministerul turismului nu are rol de reglementare a preturilor, ca sa fiu mai exact nu-l mai are din fericire. poate iti doresti sa fie din nou ONT-ul, BTT-ul, iar dumneata sa tai si sa spanzuri pe tot cuprinsul tarii. si uite ca a venit neica nimeni din ..Plescoi sa predea lectia simpla a turismului in general. crezi ca operatorii din turism nu stiu treaba asta, adevaratii operatori, nu cei care s-au cocotat si au pus mana pe litoralul romanesc. pe ici pe colo mai gasesti cate o oaza de adevarat turism, dar in loc sa fie ajutati sunt pur si simplu "sugrumati", nu cumva sa realizeze ceva, in timp ce operatorii clientelari, aia care au dus de rapa turismul nu au nici o problema. iti suna cunoscut d-na Udrea
mie mi-a ajuns. pentru cei care vor sa citeasca mai mult cautati blogul dansei. imi cer scuze dar nu dau link la dansa nici daca ma taiati )))
BUN VENIT
Vă rog să păstrati limbajul civilizat pe acest blog şi sper să vă placă
NU mai comentati anonim. nu aprob comentariile anonime
joi, 8 aprilie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
3 comentarii:
Cody,
Ştii pe ce-şi întemeiază turismul românesc existenţa?
Pe antrenamentul românului mediu de-a lua neajunsul drept all inclusiv.
El admite, fără comentarii, câteva axiome, când e în vacanţă la mare sau la munte.
- cartofii prăjiţi de restaurant sunt doar reîncălziţi.
- salata de restaurant e o zdrumicătură de bucăţele leguminoase, seacă, neutră, depusă într-un castron prea mic, dacă-ţi pui singur ulei şi vrei să amesteci, distrugi faţa de masă.
- faptul că din menu lipsesc mereu cam 40% din felurile oferite, e o întâmplare nefericită, se remediază sezonul viitor.
- aşternutul e plin de rupturi, dar măcar e curat.
- astă seară e o defecţiune la apa caldă, dar mâine dimineaţă se remediază
Toate astea sunt incluse la 3 stele, preţ per noapte cameră două persoane, sub 200 lei.
Dacă una din liniuţe lipseşte, hotelul e de 4 stele.
Dacă e de 4 stele, nu mai costă 200, costă dublu.
Restul e batjocură.
Se mizează pe complexul de inferioritate al turistului român care, de câte ori ajunge în faţa unui ghişeu, fie el şi recepţie de hotel, începe adresarea cu "Iertaţi-mă că vă deranjez!"...
Stiu Renata si asta nu e doar in turism. vorba "lasa ca merge si asa, mai rau sa nu fie" a devenit un fel de motto a poporului asta
Tocmai am fost cu ''gagica mea blonda'' la ''Efteling", Olanda - parc de distractie, ne-am dat cu barca, am luat un ursulet de plus pt iubi, am facut poze cu Dracula , plus un tricou portret.
Ma bucur enorm ca a trebuit sa ma mut in Olanda , sa cumpar ''coace'' cu Dracula, parca tipul asta este congolez nu?..poate ma lumineaza si pe mine careva...)))
VIVAT ROMANIA
Trimiteți un comentariu